BRATISLAVA (SZĽH) – Reštartovaná Slovenská hokejová liga odštartuje v piatok 20. novembra s dizajnovou novinkou. V štyroch dueloch neodohraného 1. kola sa osem mužstiev predstaví v nových dresoch so zjednotenou predlohou, ktorá je výsledkom spoločných stretnutí klubov s predstaviteľmi Marketingu Slovenského zväzu ľadového hokeja.

Práve Marketing SZĽH je výrazným podporovateľom druhej najvyššej hokejovej súťaže. Okrem finančnej dotácie, ktorá plynie druhú sezónu, jej v rámci posilňovania identity a rozširovania povedomia o súťaži ponúkol pomocnú ruku aj v oblasti marketingových aktivít. Jednou z nich je zjednotenie dizajnu dresov. „Každému klubu sme pri tvorbe zachovali identitu na úrovni loga aj farieb. Snažili sme sa zosúladiť len dizajnový princíp, s ktorým sa pri tvorbe dresov klubov SHL bude pracovať. Týmto krokom si zároveň pripravujeme pôdu pre ďalšiu komunikáciu o dianí SHL. V súčasnosti investujeme čas aj energiu do tvorby redakčného obsahu a môžem načrtnúť, že finišujeme s prípravou ďalšej podpornej aktivity, ktorou bude vysielanie zápasov a o ktorej budeme čoskoro informovať,“ uviedol Peter Janovský, riaditeľ Marketingu SZĽH.

Spoločným grafickým elementom zjednotených dresov sú zdvihnuté hokejky – symbol víťazstva a radosti z gólov – po vzore loga SZĽH. Lemujú predovšetkým spodnú časť dresu a miesto v dolnej časti rukávov. Spoločným znakom je tiež umiestnenie grafickej symboliky Slovenskej hokejovej ligy v strednej časti goliera spredu i zozadu. Zastabilizovaný je font písma, umiestnenie klubového loga v strede i priestory pre prezentáciu jednotlivých individuálnych partnerov. Princíp zdvihnutých hokejov je aplikovaný aj na štulpniach, ktoré majú hráči oblečené počas stretnutí na holenných chráničoch.

„Dizajnové zjednotenie dresov je zmysluplné aj preto, že Slovenská hokejová liga má veľký marketingový potenciál, čomu napovedajú jej štatistiky. V lige sa odohrá za štandardnú sezónu vyše 200 zápasov, pričom priemer návštevnosti za posledných päť rokov je 165-tisíc divákov na sezónu. A to je publikum, pred ktorým sa oplatí ukázať i prezentovať. Všetci dúfame, že na nové dresy svojich klubov sa diváci už čoskoro budú môcť prísť osobne pozrieť na štadióny,“ doplnil Peter Janovský.

Na dotváraní jednotného dizajnu dresov sa podieľali aj kluby, ktorých zástupcovia konštruktívne reflektovali na aktivitu zväzového marketingu. „Som rád, že sa nám podaril prvý krok k novému videniu, novej prezentácii Slovenskej hokejovej ligy. Pevne verím, že sa nám podaria sprocesovať aj ďalšie aktivity a získame znova vyšší záujem o SHL. Zároveň si myslím, že nové dresy budú mať aj zberateľskú hodnotu, nakoľko sú veľmi pekné,“ povedal šéf SHL Miroslav Lipovský.

V piatok 20. novembra sa do súťažného diania z desiatich klubov nezapoja iba dva. Neodohrá sa stretnutie medzi Spišskou Novou Vsou a Žilinou z dôvodu karantény domáceho tímu. Kluby reštartujú súťaž neodohraným prvým kolom a v programe budú pokračovať plynulo ďalej podľa rozpisu zápasmi štvrtého kola, keďže z druhého a tretieho sa niektoré stretnutia uskutočnili ešte pred nútenou pauzou z dôvodu prísnych protipandemických opatrení. V súťaži bude pokračovať aj projekt slovenskej reprezentácie do 18 rokov. Medzi hracie dni pribudne viacero nedieľ, ktoré budú slúžiť na dohratie zameškaných kôl či jednotlivých stretnutí z nich. Prvá už 22. novembra.